Acuerdo unánime de la oposición, PSOE , PSM y UPCM respecto a la licitación de limpieza en los edificios y dependencias del Ayuntamiento de Ciutadella.
PROPOSTA CONJUNTA SOBRE LA LICITACIÓ PÚBLICA DEL CONTRACTE DE SERVEIS DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES I EDIFICIS MUNICIPALS
13 noviembre 2013
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Degut a les circumstàncies econòmiques s’han anat
aplicant sucessives reduccions en les partides destinades a la neteja de centres
educatius i edificis municipals. Fruit d’una primera mesura de reducció es va
aprovar una disminució – de la que varen quedar exclosos els centres docents- a
partir dels 730.812 euros anuals que figuraven inicialment en els pressupostos
de l’any 2010 fins els 559.722,16 euros, segons contracte subscrit aquell mateix
any.
Posteriorment i en el marc del pla de sanejament,
es va aprovar per tots els grups polítics municipals una segona reducció del 20%
de les partides assignades a la neteja d’edificis municipals i centres educatius
quedant la rebaixa en 447.777,73 euros anuals, considerant els grups municipals
que presentam aquesta moció, que amb això s’havia arribat al màxim esforç
raonable possible per equilibrar la necessitat d’estalvi i la garantia d’oferir
un servei acceptable.
Ara, unilateralment, l’equip de govern intenta
aplicar un nou retall no contemplat al pla de sanejament consensuat per tots els
grups polítics que rebaixaria aquestes partides fins els 374.337,90 euros i que
podria arribar a posar en perill la qualitat del servei tenint en compte que
molts d’ells són centres escolars, instal·lacions esportives, etc. en els que
consideram que és necessari garantir condicions higièniques mínimes i
necessàries. Així amb l’aprovació per junta de govern el passat 6 de febrer de
2013 es van modificar les condicions de l’esmentat contracte consistent en una
nova reducció de l’horari de neteja inclòs dels centres escolars.
Raons per les que els Grups Municipals UPCM,
PSOE i PSM sol·licitam la convocatòria d’una Junta de Portaveus
extraordinària i urgent per a informar a l’oposició dels motius d’questa
reducció, analitzant les seves conseqüències sobre la viabilitat i qualitat del
servei i consensuant en el seu cas les modificacions oportunes en les
condiciones de la licitació per a garantir la prestació del servei en les
condicions adequades i, si escau, procedir a fer la nova licitació pública
segons els termes acordats.
Comentarios
Publicar un comentario